Jesienne zakupy do -30% extra z kodem: JESIEN

VII. Reklamacje

1. Wobec Konsumenta lub z Przedsiębiorcy-konsumenta, Sprzedawca odpowiada za brak zgodności towaru z umową na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta.

2.Sprzedawca odpowiada za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-konsumentowi i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Jeśli brak zgodności towaru z umową ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, domniemywa się, że istniał on w chwili dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową

  1. Roszczenie Konsumenta lub Przedsiębiorcy-konsumenta o usunięcie wady lub
    wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem 6 lat od dnia stwierdzenia wady
  2. Towar jest niezgodny z umową, jeżeli:

1) niezgodne z umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;

2) niezgodne z umową pozostają w szczególności jego: przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-konsumentowi, o którym Konsument lub Przedsiębiorca-konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował;

3) nie nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

4) nie występuje w takiej ilości i ma takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument Przedsiębiorca-konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru,

5) nie został dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca-konsument może rozsądnie oczekiwać;

6) nie jest takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-konsumentowi przed zawarciem umowy lub nie odpowiada opisowi takiej próbki lub takiego wzoru

  1. Na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia
    producenta lub jego przedstawiciela, osoby, która wprowadza rzecz do obrotu w
    zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez umieszczenie
    rzeczy sprzedanej w swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia
    odróżniającego przedstawia się jako producent.
    6. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności określonej w pkt 5 wyłącznie w
    sytuacji gdy,
    a) udowodni, że zapewnień tych nie znał lub oceniając rozsądnie nie mógł znać,
    b) wykaże, że zapewnienia nie mogły mieć wpływu na decyzję Konsumenta lub
    Przedsiębiorcy-konsumenta,
    c) treść zapewnień została sprostowana przed zawarciem umowy sprzedaży z
    Konsumentem lub Przedsiębiorcą-konsumentem.
    7. W przypadku Umowy z Konsumentem lub Przedsiębiorcą-konsumentem, jeżeli
    wada fizyczna została stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu dostarczenia rzeczy,
    przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego. W
    sytuacji stwierdzenia wady po upływie dwóch lat od momentu dostarczenia rzeczy obowiązek
    wykazania, że wada istniała w produkcie w momencie zakupu spoczywa na
    Konsumencie lub Przedsiębiorcy-konsumencie.
    8. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca-konsument może:
    a) żądać wymiany produktu na zgodny z umową
  2. b) żądać naprawy
  3. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca-konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca-konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę-konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  4. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy-konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  5. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorca-konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsument lub Przedsiębiorca-konsument uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca-konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  6. Konsument lub Przedsiębiorca-konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta lub Przedsiębiorcy-konsumenta towar na swój koszt..
  7. Konsument lub Przedsiębiorca-konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
  8. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca-konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2;

2) Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6;

3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;

4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d;

5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy-konsumenta.

  1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
  2. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy-konsumenta o obniżeniu ceny.
  3. Konsument lub Przedsiębiorca-konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
  4. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument lub Przedsiębiorca-konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta lub Przedsiębiorca-konsument wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca-konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
  5. W razie odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca-konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca-konsument, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca-konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. W celu ułatwienia procesu reklamacyjnego, Klient proszony jest o przesłanie
    Towaru oraz w miarę możliwości opisu niezgodności towaru z umową. Klient
    proszony jest o skorzystanie z formularza reklamacyjnego, do którego link znajdujące
    się na stronie internetowej Sklepu.

  8. Sprzedawca w ciągu 14 (czternastu) dni ustosunkuje się do zgłoszenia
    Konsumenta lub Przedsiębiorcy-konsumenta. W przeciwnym razie uważa się, że
    Sprzedawca uznał oświadczenie lub żądanie Konsumenta lub Przedsiębiorcy-
    konsumenta za uzasadnione.
    23. W przypadku dochodzenia przed sądem, sądem polubownym jednego z
    uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową, termin do wykonania innych uprawnień, przewidzianych w
    kodeksie cywilnym lub w ustawie o prawach konsumenta, przysługujących

Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-konsumentowi, ulega zawieszeniu do czasu
prawomocnego zakończenia postępowania w tej sprawie. Odpowiednio zasady te
stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania
innych uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową, przysługujących Konsumentowi lub
Przedsiębiorcy-konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd
zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia
prowadzonej mediacji.

  1. Bieg terminu do wykonywania uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową za wady prawne rzeczy
    sprzedanej rozpoczyna się od dnia w którym Konsument lub Przedsiębiorca-
    konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli dowiedział się o istnieniu wady
    dopiero na skutek powództwa podmiotu trzeciego – od dnia w którym orzeczenie lub
    inna decyzja organu wydana w sporze z podmiotem trzecim stała się prawomocna.
  2. Jeżeli z powodu niezgodności towaru z umową Konsument lub Przedsiębiorca-
    konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy albo obniżeniu ceny, może
    on żądać naprawienia szkody którą poniósł przez to, że zawarł Umowę nie wiedząc o
    istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedawca
    nie ponowi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów
    zawarcia Umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia
    rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim odniósł z nich
    korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz kosztów procesy.
    Powyższe nie uchybia przepisom powszechnie obowiązującym o obowiązku
    naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
    26. W przypadku zatajenia wady przez Sprzedawcę upływ terminu nie wyłącza
    uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową.
    27. Reklamacje należy składać pod adresem wskazanym w pkt I. 2 Regulaminu. 
    28. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń, wynikających z winy Klienta lub na skutek
    zdarzeń losowych w trakcie użytkowania, w szczególności zniszczeń
    mechanicznych, zarysowań oraz wygięć pierwotnego kształtu biżuterii, o ile nie były
    spowodowane pierwotną wadą Towaru, Klient proszony jest o kontakt ze
    Sprzedawcą. Jeżeli możliwa będzie naprawa Towaru, Sprzedawca poinformuje
    Klienta o jej ewentualnych kosztach. W takich przypadkach, Klient może zlecić
    naprawę lub odebrać Towar bez naprawy.
    29. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji skutkującej złożeniem przez
    Konsumenta lub Przedsiębiorcę-konsumenta oświadczenia odstąpienia od umowy -
    sprzedawca zwróci koszt poniesionej przez niego przesyłki wysłanej za
    pośrednictwem poczty Polskiej listem poleconym. Wybór innej formy dostawy przez
    Konsumenta lub Przedsiębiorcę-konsumenta nie rodzi po stronie sprzedawcy
    obowiązku zwrotu kosztu przesyłki.

Reklamację proszę odesłać na adres:

C.H. Graffica
FUGART

ul.L.Lisa Kuli 19 
35-025 Rzeszów

 

Wzór formularza reklamacji można pobrać tutaj

Zgoda
Szczegóły
 
 

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystuję pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w mojej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniam partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Niezbędne

Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Preferencje

Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie strony

Statystyka

Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie

Marketing

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych.

Nieklasyfikowane

Nieklasyfikowane pliki cookie, to pliki, które są w procesie klasyfikowania, wraz z dostawcami poszczególnych ciasteczek.