MIKOŁAJKOWE RABATY DO -30% Z KODEM: MK

Jak sprawdzać wiarygodność sprzedawcy?

29-05-2017

Konkurencja na rynku sprzedaży jest dziś tak ogromna, że powoduje nieuczciwość w stosunku do klientów. Niejednokrotnie wielu z nas padło ofiarą oszustwa – zwłaszcza podczas robienia  zakupów przez Internet. Możemy jednak uniknąć takich sytuacji poprzez sprawdzenie wiarygodności sprzedawcy. Jak to zrobić?

Na co zwrócić uwagę kupując przez Internet?

Pamiętajmy, że główna zaleta zakupów przez Internet, czyli ich szybkość może stać się wadą. Dlatego, zwłaszcza podczas robienia drogocennych zakupów, warto zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Przede wszystkim – czy sklep internetowy ma zapisane dane właściciela oraz regulamin wykonywania w nim transakcji. W Krajowym Rejestrze Sądowym znajdziemy informację o posiadanym wpisie do ewidencji działalności i pozwolenia na funkcjonowanie.

Jak sprawdzić czy sklep internetowy istnieje?

Naszą czujność powinien wzbudzić brak danych dotyczących rejestracji sklepu. Mowa tutaj o podstawowych informacjach takich jak data założenia sklepu czy dane jego właściciela. Nie są to tajne informacje, dlatego warto pomyśleć, dlaczego legalnie działający sklepu je ukrywa. Zwróćmy uwagę również na to, czy podane są dane kontaktowe do sprzedawcy. Pomyślmy, co zrobimy w sytuacji, kiedy przesyłka do nas nie dotrze. Jak wówczas skontaktujemy się ze sprzedawcą?

Oryginalna biżuteria a podróbka – gdzie kupić w Internecie?

Jedną z często kupowanych w Internecie grup produktów jest biżuteria. Oprócz firmowych sklepów internetowych mamy również tzw. sklepy branżowe, które skupiają najlepszej jakości produkty znanych marek. Zwykle działają na zasadzie współpracy. Jednym z takich sklepów jest fugart.pl, który w swoim bogatym asortymencie oferuje wyłącznie oryginalne produkty takich firm jak Pandora i Swarovski. Do każdego zakupionego modelu biżuterii otrzymamy certyfikat potwierdzający autentyczność wybranego przez nas produktu.

Jak sprawdzić czy sklep internetowy jest zarejestrowany?

Pamiętajmy, że sklepy internetowe również obowiązuje specjalne prawo, a ściślej mówiąc – ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgodnie z nią każdy sklep internetowy musi mieć regulamin, co więcej – powinien nieodpłatnie udostępnić go swoim klientom. Jeśli zatem w witrynie nie ma takiego regulaminu, powinno wzbudzić to nasze wątpliwości.

Sklep internetowy a opinie klientów 

 

Tak jak w świecie realnym, tak i w wirtualnym nieocenionym źródłem kształtowania własnych przekonań co do zakupu produktów, są opinie innych osób. Warto więc zapoznać się z komentarzami widniejącymi pod sprzedanymi produktami, jak i tymi dotyczącymi samej działalności sklepu, realizacji usług i kontaktu ze sprzedającym. Pamiętajmy, że wszystkim zdarzają się błędy, więc nie zrażajmy się kilkoma negatywnymi wpisami. Gorzej jednak, jeśli przeważają one w komentarzach.

Nie dajmy się zwieść i miejmy na uwadze to, że nie zawsze dobrze zaprojektowana strona internetowa czy najniższe ceny są gwarancją wiarygodności sprzedawcy.

Zgoda
Szczegóły
 
 

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystuję pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w mojej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniam partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Niezbędne

Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Preferencje

Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie strony

Statystyka

Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie

Marketing

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych.

Nieklasyfikowane

Nieklasyfikowane pliki cookie, to pliki, które są w procesie klasyfikowania, wraz z dostawcami poszczególnych ciasteczek.